tisdag 5 januari 2010

Ett nytt liv på köpet

Den gudomliga tennisklänningen från Adidas by Stella MacCartney.
Så söt att det nästan är värt att börja träna.


Det här är den tid på året då löften har avgetts och ens nya liv ska börja med pompa, ståt och champagne. Det är också den tid på året då det säljs flest gymkort och det finns ju onekligen en viss logik i det. En av sakerna som talar för att träna är att man mår bättre av det och motpolen är att de flesta träningskläder är så fula att man genast mår sämre igen. Ytligt javisst, men tar man inte varje chans att sätta sig ned i soffan?

Det finns dock undantag. Jag var i London 2005 då Adidas presenterade den första kollektionen designad av Stella MacCartney. Modedesignern konstaterade med sedvanlig pondus att hon ville göra snygga träningskläder som fungerar. "Jag tyckte inte att sportkläderna för kvinnor var tillräckligt bra. Det ska inte vara pinsamt att bli sedd på väg till eller från gymmet. Kvinnor ska inte behöva tänka: 'Åh, gud, jag hoppas att ingen ser mig.' Jag vill kunna gå ut och ta en pint direkt efter träningen", sa MacCartney då och hon gör fortfarande lika tjusiga träningskläder fem år senare. Jag har inte spelat tennis på flera år men kan tänka mig att börja igen om jag garanteras klänningen ovan. Nu måste jag bara ragga upp en tennispartner.


Game, set och match till tjejen med de ärtiga träningskläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar