tisdag 6 juli 2010

Blå gryning

Marie-Anne Oudejans verkar överväldigad av sin egen lägenhet. Det skulle jag också vara om den såg ut så här! Foto: Alexia Silvagni.

I väntan på att det omtalade Tocca-tvättmedlet åter ska dyka upp i Sthlm eller att jag ska springa på det under min kommande Londonsemester tänkte jag visa er ett av mina favorithemma hos-reportage, kanske till och med Favoriten. Jag målade faktiskt väggarna i min förra lägenhet inspirerad av den otroligt tjusiga blå nyansen i Toccas grundare Marie-Anne Oudejans New York-loft. Artikeln publicerades i brittiska Elle Decoration 1998 medan Ilse Crawford fortfarande var chefredaktör och jag gillar den fortfarande otroligt mycket trots allt som kommit och gått. Jag plockar ibland fram tidskrifterna från slutet av 90-talet och förundras över hur perfekt min smak stod i samklang till det Elle Deco producerade då. Missförstå mig inte, de gör fortfarande fina jobb - men det här är mer än så. Det är ju en klassiker.




Den blå färgen beskrivs i artikeln som "the blue of the Caribbean and the winter palaces of Russia", och det kan vara så att det gör lägenheten ännu mer fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar