onsdag 7 juli 2010

I den innersta kretsen

Mina sommarklänningar i all sin charm, käckt hängande på sin nya ställning.

Jag inser att det här inte är dagen då folk vill stanna inomhus och sortera sina kläder, utan snarare dagen då man vill ta sitt pick och pack och ligga på stranden/äta glass/sitta i skuggan på ett café och njuta av att det är varmt på riktigt. Men nu när höstkollektionerna snart tränger på kan det vara på sin plats med lite struktur. Anledningen till denna självgoda inledning är givetvis att jag gjort en utrensning/omorganisation i mina garderober och härmed slår mig själv för bröstet. Den hjulförsedda klädställningen som man så ofta ser i inredningsreportagen nu för tiden, och som jag alltid tyckte verkade lite opraktisk, har rullat in i mitt sovrum. Resultatet är förtjusande även om jag var en smula skeptisk i början. Jag har en tendens att vara oväntat konservativ inför förändringar i mitt egen hem, men är nu övertygad. Förutom att göra plats för annat (mindre dekorativt) i garderoben känns det ganska trevligt att kunna umgås med sommarklänningarna på en mer regelbunden basis; varje morgon när jag vaknar hänger de där och vill följa med ut. Och en dag som i dag - varför inte?


En av alla de inredningar som inspirerade mig att skaffa en egen ställning. Här ser vi designer Michael Bargos sovrum. Bilden är tagen från numera nedlagda magasinet Domino. Jag lyckades haffa ett av de sista numren när jag var i New York förra året. Foto: Douglas Friedman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar