onsdag 10 mars 2010

Vad är mästerverk och varför finns det så få?

"Jag har varit rik och jag har varit fattig. Jag föredrar att vara rik", sa Gertrude Stein vars citat fanns tryckt på pressinbjudan till nya butiken Gertrude.

Nu på förmiddagen var det pressvisning av nya inredningsbutiken Gertrude vid Norrmalmstorg. Det är ägaren till NK bädd & bad som har tagit sitt pick och pack och flyttat ut från det stora varuhuset. Bra gjort, får man konstatera efter att ha gått runt och klämt på prylarna lite. Det känns mycket mer spännande i nya lokalerna även om varumärkena i stort är de samma, personligen tror jag att det till viss del beror på trappan. Det känns alltid spänstigt att kunna byta våning mitt i shoppingupplevelsen. Att de dessutom har tagit hjälp av überstajlisten Lotta Agaton är en fullträff. Det lilla caféet och de små scenerna som byggts upp utifrån fiktiva Gertrudes preferenser är helt bedårande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar