tisdag 30 mars 2010

Med uppenbar känsla för stil

Hamish Bowles parisvåning som den såg ut i oktobernumret av the World of Interiors.
Jag ser på den med en blandning av avundsjuka och beundran.
(Och bannar mig själv för att jag inte köpte numret.)

Jag är inte en hundraprocentigt trogen läsare av the World of Interiors trots att jag borde veta bättre. Magasinet är ju en sådan skatt. Men jag missar ett nummer här och ett nummer där, det är mänskligt. Och förfärande. Det var därför med fasa jag insåg att jag helt hade missat att en av mina stilidoler hade öppnat dörrarna till sin (självfallet) utsökta våning. Jag talar givetvis om Hamish Bowles, amerikanska Vogues europeiska editor at large. Man behöver bara insupa hans outfits för att inse att en lägenhet i hans tappning skulle vara något alldeles extra, som det brukar heta. Trogna läsare av den här bloggen kanske minns min frustration över att boken the Well-dressed Home inte på allvar förklarade hur man ska applicera sin klädsmak på sitt hem för att uppnå en stilenlig symbios dem emellan. Låt mig bara säga att jag kommit ett steg närmare i min strävan efter att ha sett mr Bowles hem.

Har du, som jag, något av en crush på Bowles hittar du förresten hans blogg här. Kan bara tillägga att ett ex av Vogue Living: Houses, Gardens, People skulle vara den perfekta presenten att hitta i påskägget.

Bild från the World of Interiors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar