fredag 5 mars 2010

The Coral Thief

Kenneth Jay Lanes urtjusiga korallformade armband är nästan kriminellt snyggt.

Det ska visst vara ett korallfärgat läppstift i vår, säger de. Ni som känner mig vet att det ingalunda kommer att hända. Det spexigaste som sitter på mina läppar för närvarande är glanset Amalfi från Chanel (trots att jag faktiskt införskaffade ett modigt rött mot bättre vetande häromsistens på flygplatsen i Frankfurt). Därmed inte sagt att jag dissar koralltrenden i stort, tvärtom är jag ett ivrigt fan. Det är något med den djärva färgen och den organiska formen som gör koraller otroligt stiliga och trots att det troligen är ett faux pas i samma storleksordning som att slå ihjäl ulliga bebispingviner har jag en förkärlek för koralldjuren i inrednings- och smyckesammanhang. Sen heter de ju så flotta saker också - Död mans hand är visst en art, så chic! Det närmaste jag hittills har kommit korallsmycken är ett fint men skört halsband jag ärvde efter min farmor. Det har hängt med så länge att jag är rädd att det ska förvandlas till rött damm vilket ögonblick som helst. Jag måste helt enkelt införskaffa något mer hållbart, både ur ett faktiskt och ett ekologiskt perspektiv. Kenneth Jay Lanes spänstiga armband är helt klart en kandidat, tillverkat i miljövänligare emalj.

Vill man inte bära korallerna på sig är kanske den här underbara brevpressen från John Derian ett tänkbart alternativ. Jag ser dock ingen anledning till att det ena ska utesluta det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar