onsdag 3 mars 2010

A Diamond as Big as the Ritz

Katriina Nuutinen i femtiotalsinspirerad look tillsammans med sin Hely. Armaturen tillverkas i 200 exemplar och skulle definitivt hänga hemma hos mig om jag hade råd.

Kan månne armaturen Hely från Klong vara den perfekta bryggan mellan mode och design? Designern Katriina Nuutinen berättar att inspirationen bakom den bedårande ljuskällan kom från juveler och det kan ju inte förvåna någon.

- Jag hade studerat smyckedesign i ett år innan jag började fundera över Hely. Letade efter nya former för en lampa och plötsligt kom jag på att jag kunde använda flera stora lätta glasbubblor tillsammans eller på rad. Det var under en konsthistorielektion kompositionen började ta form i skissblocket, berättar hon.

Hely i all sin glans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar