fredag 5 februari 2010

Min själ var mitt smycke

Det här halsbandet blir perfekt till alla mina svarta kläder. Och alla de andra också.
Det kommer troligen att förändra mitt liv så som accessoarer har en tendens att göra.


Tänkte ta en tur på lunchen och kolla om jag kunde hitta några schyssta halsband på Stadsmissionen för att pigga upp mig lite i vintertristessen (se tidigare inlägg). Nu kom jag aldrig så långt eftersom jag tittade in i en av mina favvobutiker, Sara Clausin, på vägen. Jag har tjatat om den här shopen tidigare men det tål att upprepas: De har alltid något fin hängandes framme och de som jobbar är absoluta raringar. I dag hittade jag det perfekta smycket för våren men jag såg också några sötnosar till klänningar från lilla märket Greta som jag kanske återkommer till om några veckor. Det tyska märket Schumacher brukar kunna bjuda på godbitar och denna gång var ingen undantag, jag kände genast att halsbandet och jag var ämnade för varandra. Det verkar som om märket är lite av en doldis i Sverige trots att det har funnits sen 1989 men fortsätter de att prångla ut sådana här fina saker kommer det att ändras i ett nafs. Jag må fortfarande gå runt med vinterskor som är stora som finlandsfärjor men det känns lite lättare när man har en juvel runt halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar