tisdag 16 oktober 2012

Liv i överflöd

Hälsa, skönhet och stil - allt i en enda burk? Ja tack!

Varför är det så att utländska saker alltid verkar så förtrollat exotiska och odiskutabelt mer intressanta än hemvävda historier? Folk som känner mig har hört om min fascination för utländska livsmedelsaffärer och apotek till de knappt står ut med mer. Men för er kan jag kanske fortsätta tjata en smula. Ni känner ju förvisso också till min vurm för utländska huvudvärkstabletter, vilka jag inte ens öppnar eftersom jag, i ett anfall av patriotism, sätter min tillit till "svenska" treo. Nu har jag dock steppat upp mitt game: Min nya grej är vitaminer. Liksom lite nyttigare. Jag introducerar serien med dessa chica franska varianter, rekommenderade av ingen mindre än gudinnan Garance Doré. Duger dem för henne, duger dem för mig, resonerade jag när jag stod på apoteket på Boulevard de Montparnasse. Bon, jag känner mig redan friskare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar