fredag 19 oktober 2012

En kvinnas hjärta

Mademoiselle Oiseau, så där charmigt elegant excentrisk som bara parisiskor är. På bild.

Mot alla odds hann jag faktisk med att besöka Burfitts utställning på Eskilstuna konstmuseum innan den åter packades ned i lådor med bubbelplast och skeppades vidare. Och det var ju tur. Vilken liten pralin! Känner mig dessutom extra nöjd med vetskapen att det inte bara är Kent som kommer från min hemstad utan också Lovisa. Bilderna kretsar kring numer riksbekanta Mademoiselle Oiseau, som vi tidigare har kunnat möta på Rörstrands rara porslin. Här får man besöka henne i Parislägenheten hon delar med katterna, skorna, fåglarna, inredningen och tillräckligt med förtjusande outfits för att göra vem som helst nöjd och glad. Bedårande är bara förnamnet. Jag vill ha allihop. (Dessbättre såg jag inte att de var till salu förrän jag var tryggt tillbaka i Stockholm igen...)


Vad tror ni? Något att inspireras av till hösten? Eh, ja!


Det är, comme d'habitude, detaljerna som gör det.

Oh la la.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar