torsdag 10 maj 2012

I hennes skor


Hallå där snygging, ska vi gå hem till mig?

Jag är förälskad nu igen. Jag skyller på våren, denna förrädiska tid då de märkligaste saker plötsligt verkar som en god idé. Fast i just det här fallet, med skorna på bilden, kan det måhända vara äkta kärlek. Mintgröna, knasigt höga och med en färgglad boll på tån - hallå, vi är uppenbart gjorda för varandra. Det kan knappast vara en tillfällighet att kollektionen bär namnet Heartbeats. En av mina bästa Helsingforsupptäckter är just rara märket Minna Parikka, som av någon anledning tidigare gått mig spårlöst förbi. Mest av allt gillar jag hennes högklackade och för godbitarna ovan skulle jag lätt hugga av mig en arm och ett ben, vilket möjligen skulle motverka inköpet något. Funderar medan jag skriver det här på hur galet chict det skulle vara att matcha det gröna strutsskinnet med det här lacket. Jösses.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar