torsdag 28 april 2011

Det lila fingeravtrycket

Titta, en lila tandkrämsförpackning. Hur kan det inte vara en ytterst god idé?

Efter vad som endast kan benämnas som en lång frånvaro på bloggen debatterade jag med mig själv huruvida jag skulle återvända med ett rejält och matigt inlägg eller något lite nättare mer bagatellartat. Det lutar åt det sistnämnda när jag kastar beundrande blickar på tandborstglaset i badrummet. Det pryds numer nämligen av en lila tub Marvis. Den chica tandkrämen med fans i många designintresserade läger, ni vet. När jag var i Italien nu senast (ja, möbelmässan i Milano och jag kommer att återkomma till den så småning om...) bunkrade jag som vanligt upp på den klassiska gröna men stötte även på den här med en oväntad jasmin/mintkombo. Smaka på det. Jasminsmak. På. En. Tandkräm.

Det är fullkomligt ljuvligt, förstås. Så underbart att jag till och med tror att jag kan överleva det galet märkliga i att den är "a sweet, floral mint taste dedicated to women". Hur tänkte de där egentligen? Förtjusningen över den rara lila färgen gjorde dock att jag släppte min kritiska feminism och det rosa täcket bakom mig för ett ögonblick. Jag bara måste ha in mer lila i mitt liv. Nu med en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar