onsdag 2 mars 2011

The Company She Keeps

Snygg, snyggare, Penguin.

Jag var ute på presentjakt häromdagen och tog en sväng förbi excellenta Papercut. Och som så ofta hittade jag inte bara det jag behövde hitta, det vill säga något fint till en blivande trettioåring, utan också något fint till mig själv. Som ni vet är undertecknad ett stor fan av Penguin Pockets urtjusiga framsidor och har bland annat beundrat muggarna, pennorna och kassarna med motiven. Men nu finns alltså också en korrespondenskortsamling i serien. Genialt! Hur skulle man kunna motstå möjligheten att skicka tackkort som inte bara visar hur väluppfostrad man är utan också övertygar mottagaren om ens enorma belästhet? Jag slog givetvis genast till och planerar att strö de hundra korten omkring mig med början idag. Det här blir lite som min motsvarighet till Bernard Berkman i fruktansvärda men förtjusande The Squid and the Whale. Vem behöver en författarfar som kan hjälpa en att impa på dejterna när man har tillgång till Postcards from Penguin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar