tisdag 10 maj 2011

Frukta inte

Spana in det lila ögat. Bottega Venetas höstkollektion 08, om jag inte missminner mig.

Det är lika bra att säga det först som sist: Jag är galet konservativ när det gäller smink. Inte på andra egentligen. Där kan jag verkligen uppskatta röd ögonskugga, svarta läppar och gula, glittrande naglar. Men när jag närmar mig beslutet att applicera något annat än beigerosa läppstift (vanligen Chanels secret) och svart mascara knyter sig något inom mig och jag liksom stelnar till. Känner mig utklädd och fånig. Inte bra. Men nu får det vara slutsjåpat. Våren inbjuder ju till pånyttfödelse och knoppar som brister och allt sånt. I dag har jag således inhandlat en lila eyeliner och pensat på mig rikliga mängder. Det är nya tider, nya looks. Inte ens mina närmaste vänner kommer att känna igen mig i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar